1992 Ducati 900 SS

C2R #2 - Ducati 900SS


Bike:

1992 Ducati 900 SuperSport

Specs / Spezifikationen:
ENG: The Ducati has been completly stripped and transformed into a sporty cafe racer, that should look a bit like the Ducati Sport Classic.
BOS High Up Exhaust. New Air & Oil Filters. ShinYo Speedometer. C2R-LED-Unit & Instruments. Numberplateholder. Black powdercoated Frame and Clip-Ons. Satin black painted Seat & Tank with brushed knee dents. Exhaustbrackets. Seat with cellular rubber Pad. Custom aluminum Frontfender with stainless steel Brackets. All new Brake Hoses. Retro styled Mirrors. Michelin Pilot Power Tyres for excellent grip. Valves adjusted. Belts changed. And other minor stuff…


DE: Die Ducati wurde von ihrer Vollverkleidung befreit und komplett neu zu einem schicken sportlichen Cafe Racer, in grober Anlehnung an die Ducati Sport Classic, aufgebaut.
Hochgelegte BOS Auspuffanlage. Neuer Luft- & Ölfilter. Minitacho von ShinYo. Handgefertigte Kontrollleuchteneinheit, Instrumente & Nummernschildhalter aus Edelstahl. Original Stummel und Rahmen wurden schwarz Pulverbeschichtet. Tank und Höcker wurden seidenmatt lackiert. Knieeinbuchtungen am Tank wurden geschliffen und in gebürsteter Optik nur mit Klarlack überzogen. Auspuffhalter aus Edelstahl. Sitzpolster im Racer Stil gefertigt aus Moosgummi. Handgefertigter kurzer Alu Kotflügel mit Haltern aus Edelstahl. Nagelneue Stahlflex Bremsleitungen der Marke Melvin. Spiegel im Retro Stil. Michelin Pilot Power Reifen für den optimalen Grip. Ventile neu eingestellt & Zahnriemen frisch gewechselt. Und natürlich viele andere Kleinigkeiten gemacht…

C2R #2 - Ducati 900SS
C2R #2 - Ducati 900SS
C2R #2 - Ducati 900SS
C2R #2 - Ducati 900SS
C2R #2 - Ducati 900SS
C2R #2 - Ducati 900SS
C2R #2 - Ducati 900SS
C2R #2 - Ducati 900SS

7 Gedanken zu „1992 Ducati 900 SS

  1. Hello,
    I really like the 900SS cafe racer, I’d like to do similar to mine.
    What did you do with all the wiring and fuses under the front fairing?
    Regards, Neil Williamson (from Scotland)

    1. Hi Neil,

      We are glad, that you like our Duc and wish you all the best and success with your transformation.
      Hiding the fuses & cables was the hardest part…
      We ended up doing a whole new and minimal wire harness, and now everything is located under the seat ;)

      But that really took the most time during this whole build, but it was worth the effort ;)

      Cheers,
      Sven

  2. hey geiles bike! Eine Frage: habt ihr den Sitz selber gemacht? Wo kriegt man den her?! bzw könnt ihr mir so einen anfertigen/ oder tipps geben?!
    Habe nur eine ss600 aber peile ein ähnliches Ergebnis an… Danke !

    1. Hi und sorry für die späte Antwort…

      Zurzeit ist alles recht stressig, da vergisst man schonmal auf der Seite nach dem rechten zu schauen.
      Der Sitz ist von einer Guzzi LeMans, bekommst aus Alu und auch aus GFK von z.B. Ricambi.

      Wir haben diesen Sitz allerdings am original Rahmen angepasst, das heisst einmal mittig durchsägen und dann neu verharzen / spachteln.

      Weil, so bleibt der Rahmen unverändert, sodass der geile SS Höcker oder Sozia Sitz einfach aufgeschraubt werden kann.

      Herstellen können wir z.Z. keinen, wie gesagt die Projekte überschlagen sich und die Zeit fehlt grad einfach.

      Aber falls weitere Fragen auftauchen, stehen wir dir gern als beratende Kraft zur Seite ;)

      MfG,
      Sven

  3. I am doing a similar modification to my 2012 Bonneville. I am putting a SS Front end on it, and would LOVE to make the same instrument cluster that you have. That is stunning!

    Is that custom, or is that something that I can find for purchase??

    Thank you!

    1. Hi Evan.
      The instrument panel is custommade.
      We designed it in CAD and than had it laser cut.
      Unfortunately all of these are sold and we won’t fabricate them anymore, because it would be too expansive to just make one or two of them.

      But we are working on a similar design, that would fit more than only SS & Monster Frontends, a universal solution ;)

      Keep an eye on our page if you are interested, and good luck with your build !

      Sven

  4. Hello again Sven,
    This has got to be the best Supersport cafe racer.
    I understand the seat was custom made, do you sell these? As I’d be interested in buying one.
    Thanks, Neil.

Your thoughts...